BW002 – Iris and Axew!

140

Ash heeft besloten om zijn nieuwe reis te beginnen in de Unova regio. Terwijl hij rond kijkt voor nieuwe Pokémon, ontmoet hij een meisje met een Axew.

We krijgen dus Lilo en Stitch Iris en Axew, Ash vangt een nieuwe Pokémon enzoverder.

Als een nieuwe “Misty”, Iris is een leuk personage en ze bevalt me veel beter dan de vorige “Misty’s”. De manier hoe ze met Ash omgaat is ook wel fun. Ze zal in de toekomst nog veel character development krijgen maar voor nu is dat niet zo belangrijk. Want in deze aflevering heeft ze ook niet zo super veel gedaan.

Fun fact: Dit is ook de eerste keer dat Pikachu niet de fiets sloopt van het vrouwelijke personage. In plaats daarvan, geeft hij Iris een shock.

148

Ash die opnieuw de vogel in het begin vangt als eerste irriteert me wel. Wat mij betreft mag Ash wel een flying type in zijn team, vooral vanwege het feit omdat het super handig is, maar waarom weer als eerste? Had hij niet net zo goed Oshawott kunnen vangen? (Ook al heeft hij al een PokeBall)

En over Oshawott gesproken, dankzij deze aflevering, beviel Oshawott me veel en veel meer. Eerst dacht ik altijd “wat een lelijk design”, maar dan zie je zijn victory dance en zijn smile.

440

(En toch vind ik Snivy leuker)

En dan hebben we Team Rocket. Vanaf deze aflevering weten we dat Wobbuffet & friends niet meer bij hun in het team zitten. Jammer, want Wobbuffet maakte afleveringen meestal 100 keer grappiger.

Dat betekend ook zoals ik al eerder zei, het TRio hebben geen persoonlijkheden meer. Misschien Meowth nog, maar Jessie en James zijn dood voor mij.

Ik bedoel, kijk nou naar hun ballon, waar is de leuke vrolijke Meowth ballon?

433

En dan nog een funfact: ze zijn nog alle drie even slecht in hun werk als ze de vorige keren waren. Ze hebben gewoon geen persoonlijkheden meer.

Wat me ook opgevallen is, is dat de animatie van Best Wishes! steeds mooier wordt. De mensen die daar werken hebben waarschijnlijk ontzettend veel plezier in het “opvrolijken” van de serie.  Kijk naar Team Rocket hun motto, kijk naar de scene waar Ash en Pikachu in de sterrenhemel kijken, enzoverder.

Tenslotte, Ash z’n “catch pose” gaf me nostalgia fibes.

ashbackwards

Overal, de enige dingen die me bevielen deze aflevering waren Iris en de animatie/kleuren. Jammer dat Pikachu zo snel zijn krachten terug kreeg, had gerust 10 afleveringen willen zien hoe Ash het had gedaan als Pikachu zijn Electric moves niet had.

Op naar  “Oshawott! Sandile! Close Call!!” !

Tags:, , , , ,

Een Reactie op “BW002 – Iris and Axew!”

  1. DrReiger zegt :

    Hm, ik vind TR juist een stuk serieuzer en leuker geworden (overall gekeken), maar das mening I guess.

Plaats een reactie